Papers - SASAKI Tsuyoshi
-
Development of aquaponics STEAM program for improving Ocean literacy. In T. J. Kennedy :Ocean Literacy, The foundation for the success of the Ocean Decade—Volume I ; Transforming education, research engagement (Chapter1)
Tsuyoshi Sasaki, Kota Sawada , 2025.06
Springer Nature
-
Development of a Scale to Measure the Effectiveness of Marine Science Learning for Primary School Students
Chia-Dai (Ray) Yen, Wen-Yi Lee, Tsuyoshi Sasaki, Yasuyuki Kosaka , 2023.06
Marine Research
-
Ocean literacy among Taiwanese and Japanese high school students
Liang-Ting Tsai, Tsuyoshi Sasaki, Chin-Kuo Wu, Cheng-Chieh Chang , 2023.02
Marine Policy
-
Does “CANAL STUDY” in Central Tokyo Bay Area enhance Ocean Literacy? : Toward Achievement of the UN Ocean Decade
Tsuyoshi Sasaki , 2022
Marine Technology Society Journal
-
大学生ファシリテーターが探究の過程に与える影響の分析 ―探究のための質問ツールWRAITECに着目して―
淺野柊馬, 佐々木剛 , 2025.03
水圏環境教育研究誌
-
大学生ファシリテーターが探究の過程に与える影響の分析 ―探究のための質問ツールWRAITECに着目して―
淺野柊馬 , 佐々木剛 , 2025.03
水圏環境教育研究誌
-
関係価値の保全活動への活用 ─埼玉県のミヤコタナゴ保全を例に─ 水圏環境教育研究誌
林晃範 , 佐々木剛 , 2025.03
水圏環境教育研究誌
-
関係価値の保全活動への活用 ─埼玉県のミヤコタナゴ保全を例に─
林晃範 , 佐々木剛 , 2025.03
水圏環境教育研究誌
-
Significance and Future Development of Canal Learning in the Konan Shibaura Area, Minato-ku, Tokyo — Toward the Promotion of UNESCO Ocean Literacy—
Tsuyoshi Sasaki , 2022.03
Japan Society on Water Environment
-
Significance and Future Development of Canal Learning in the Konan Shibaura Area, Minato-ku, Tokyo — Toward the Promotion of UNESCO Ocean Literacy—
Tsuyoshi Sasaki , 2022.03
Japan Society on Water Environment
-
絵本形式の媒体の使用が子どもの科学概念構築における 親の「教え方・導き方」に与える影響 ~水圏環境学習講座に参加した家族を対象に~
中川僚子, 宮本康司, 佐々木剛 , 2021.03
臨床教科教育学会誌
-
Influence of University Student Facilitation on Scientific Thinking Development of Junior High School Students in Outdoor Learning
Shingo Ebine, Shimon Mizutani, Tsuyoshi Sasaki , 2020.09
臨床教科教育学会誌
-
絵本形式の媒体の使用が子どもの科学概念構築における 親の「教え方・導き方」に与える影響 ~水圏環境学習講座に参加した家族を対象に~
中川僚子, 宮本康司, 佐々木剛 , 2020
臨床教科教育学会誌
-
Effectiveness of Facilitation of University Student to Scientific Thinking Development of Junior High School Student in Outdoor Learning
海老根 慎吾,水谷 史門,佐々木 剛 , 2020
臨床教科教育学会誌
-
生きる力の構造と家庭の様子との関係 : 環境学習講座に参加した母親と環境・教育を学ぶ女子大学生との比較から
中川 僚子, 宮本 康司, 佐々木 剛 , 2019.03
東京家政大学研究紀要
-
Difference in iron transport capacity depending on the source of humic substances
Akisato SUZUKI, Tsuyoshi SASAKI , 2019.03
Journal of Nature Restoration and Conservation
-
流域の内発的発展を目指した水圏環境教育プログラム開発のための伝統的生態学的知識(TEK)の分析
佐々木剛,三浦亮平 , 2018.10
農村計画学会
-
学校設定科目「探究」授業時における森・川・海と人とのつながりの理解を深める環境学習教材の実証的研究
水谷史門,佐々木剛 , 2018.10
臨床教科教育学会誌
-
Foundational Research of Education for Community Development to Emphasize the Forest-River-Ocean Nexus –:Examination using an Adaptive Cycle Model to Evaluate Resilience
MIZUTANI Shimon, SASAKI Tsuyoshi , 2018
Japanese Journal of Environmental Education
-
Analysis of Traditional Ecological Knowledge for Development of Aquatic Marine Environmental Education Program Aiming for Endogenous Watershed Community Development
SASAKI Tsuyoshi, MIURA Ryohei , 2018
JOURNAL OF RURAL PLANNING ASSOCIATION